Sinar Kebangkitan Ummat ke-Dua

masa itu kian hampir,kebangkitan kini mula menjenguk tabir TAKDIR YANG TELAH DITETAPKAN

MASA UNTUK MEMPERBAHARUI /TAJDID AGAMA ITU AKAN BERJALAN

SALAH........................

BUKAN AGAMA YANG PERLU TETAPI

MANUSIALAH YANG PERLU DIPERBAHARUI


REVOLUSI SPIRITUAL AKAN TERCETUS
SATU FENOMENA BARU AKAN MUNCUL
TIBAKANLAH SAAT ITU YANG KIAN HAMPIR

DENGAN LAFAZ BISMILAHIRRAHMINIRRAHIM...KAMI INGIN LAUNGKAN

SELAMAT DATANG KE

" ERA REVOLUSI SPIRITUAL MANUSIA "

Rabu, 18 November 2009

MUNGKINKAH KEBANGKITAN INI BERMULA???



Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari setetes mani yang bercampur yang Kami hendak mengujinya (dengan perintah dan larangan), karena itu Kami jadikan dia mendengar dan melihat.”Al-Insan,ayat 2.

ANCAMAN vs PELUANG



Tempat akhir bagi manusia adalah kematian. Hujung hayat manusia adalah mati. Mati adalah sunnatullah. Suatu ancaman atau peluangkah ia ? Bagi yang kufur dan ingkar maka pastinya kematian adalah ancaman baginya. Bagi mukmin dan muttaqin maka mati adalah peluang. Peluang buat mereka menghisab diri,bermuhasabah, menginsafi kesalahan dan menjaga amal agar senantiasa mengikut acuan dan ketetapan ilahi yakni Allah sebagai sembahan dan tujuan kehidupan.

Orang yang bjak adalah mereka yang sedar akan peluang kemudian memanfaat dan menggunakan peluang tersebut sebaiknya demi kebaikan diri,keluarga,masyarakat ,negara dan Islam. Dan sifat mereka adalah apabila peluang itu tidak wujud maka mereka sendiri menghadirkan peluang tersebut. Mereka meninjau keadaan,memerhatikan segala sarana yang ada,kemudahan,keperluan dan lantas digunakan unutk mencipta peluang.


Berbeza dengan orang yang melihat sesuatu sebagai ancaman bagi mereka ,mereka akan berusaha untuk mengelakkan diri atas alasan mengelakkan risiko,menjauhkan serta menghalang daripada ancaman itu menyerang ,menjatuhkan dan seterusnya menguasai mereka. Ini merupakan hakikat bagi mereka yang melihat sesuatu sebagai ancaman.
Banyak perkara yang berlaku di atas muka bumi hari ini telah dijadikan ancaman sebagai peluang dan peluang sebagai ancaman. Fungsi sonsangan. Sekiranya dikaitkan dengan matematik tambahan maka fungsi songsangan adalah salah satu subtopik yang terkandung di dalam subjek tersebut. Salah satu subjek yang sangat ditakuti oleh calon SPM.(termasuk saya).




“Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahwa aku sesat pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya”al-Hijr ayat 39.


Contohnya masyarakat ibu bapa melihat nikah merupakan suatu ancaman yang akan menghalang karier,kerjaya dan masa depan anak muda belia mereka. Terutama bagi mereka yang sedang melanjutkan pelajaran. Turut sama gerun dan runsing terhadap nikah adalah golongan wanita berkerjaya dan elit profesional. Nikah telah dijadikan fitnah dan dosa yang perlu dijauhkan. Tetapi hakikat atau kebenaran lebih besar dan teguh daripada realiti semasa. Nikah adalah perintah Allah. Perintah adalah suatu yang indah dan mudah buat hamba-Nya. Tetapi perhatikan kepada dalil di atas . Segala larangan dan perintah telah diubah posisi dari segi peranan dan fungsinya. Satu tindakan dan usaha berkesan daripada PERSATUAN SYAITAN-SYAITAN SEDUNIA. Tahniah dan setinggi-tinggi penghargaan ke atas mereka yang sangat bijak dan teliti dalam mengubah perintah Allah.



Antara kesilapan ketara manusia hari ini adalah kerana mereka telah menyalahgunakan fungsi akal. Disebabkan sifat manusia yang tergesa-gesa ,bertindak melulu,tidak sabar,mahu ganjaran atau balasan segera dan mudah lupa, menyebabkan manusia tersilap membuat pertimbangan dan keputusan lantaran kejahilan,sombong,ego ,merasa diri benar sentiasa dan tidak mahu bertanya.

Musuh dan ancaman manusia adalah syaitan. Di lauh Mahfuz,telah tercatat sedemikian. Sifat syaitan yang perlu diketahui adalah sombong ,ego,takbur,ingkar,khianat,zalim,kedekut,prasangka,suka permusuhan dan segala macam gejala –gejala mazmumah yang lain. Mereka yang sombong dan takbur adalah syirik. SYIRIk terhadap diri sendiri. Inilah dosa syaitan yang paling besar di sisi Allah. Segala sifat yang diterangkan adalah larangan Allah dan ancaman buat manusia. (boleh rujuk artikel PERMAINAN TERHEBAT ABAD INI.) Sifat merupakan(rujuk artikel FITRAH vs FIKRAH,BANGUNAN FITRAH,JALAN-JALAN SYAITAN) interprestasi terhadap personaliti,pemaparan watak(image display) atau dalam bahasa mudahnya-cara berjalan,cara bercakap,cara melihat,cara bertegur sapa,cara bersosial,cara berfikir dan cara bertindak . Anda tidak boleh mengatakan “Saya tak menunjuk-nunjuk” dalam masa anda bertempik dan menjerit tak tentu arah tanpa mempedulikan orang di sekeliiling. Pemaparan watak tersebut dinamakan menunjuk-nunjuk atau berlagak. Ia merupakan ekspresi fizikal,imej dan personaliti manusia.




Ummat atau jemaah. Saya cuba mengupas isu ini dalam konteks permasalahan ancaman dan peluang. Perintah Allah diletakkan ke atas UMMAT ISLAM. ( Untuk realiti sebuah ummat,sila rujuk SEBUAH BANGUNAN IDAMAN),UMMAT BEERTI SEKELOMPOK MANUSIA YANG BERPEGANG KEPADA AJARAN RASULULLAH S.A.W. DAN SUNNNAH BAGINDA. Di dalam satu ummat akan wujud kesamaan dan keserataan. Di posisi ini wujudlah ikatan atau kontrak kepercayaan ,keyakinan,janji,kejujuran dan kasih-sayang. Selain daripada kesatuan, kontrak tersebut tidak wujud. Keadaaan ini seumpama campuran bangsa MELAYU,INDIA DAN CHINA yang hidup di dalam SATU NEGARA yang dinamakan MALAYSIA. Atas semangat satu negara maka masing-masing sedar akan kedudukan dan tahap maka dengan kesedaran itu, wujudlah ikatan harmonis dan damai sebagai mana yang disaksikan hari ini. Akibat daripada proses-proses semula jadi contohnya krisis sosial ,jenayah,ekonomi , isu –isu politik serta peristiwa-peristiwa sejarah , secara beransur-ansur ia telah menipiskan sempadan atau ‘dinding’ antara ketiga-tiga bangsa terbesar ini dalam tempoh beberapa dekad kebelakangan . Walau tanpa slogan Islam Hadhari,Satu Malaysia ,2 malaysia,3 malaysia ,Islam untuk semua,harapan baru untuk Malaysia sekalipun,keadaan ini tidak akan mengubah fakta yang wujud disekeliling kita hari ini. Di mana-mana tempat sekalipun,hubungan pelbagai bangsa dan agama tidak akan terganggu dengan isu-isu remeh seperti ekonomi,sosial dan kemasyarakatan. Ia bertambah parah apabila isu tesebut dijadikan isu politik ubi kayu,bagi meraih simpati dan pengundi semata-mata. Ahli –ahli politik hanya mengambil kesempatan di atas keharmonian ini dengan mencari sokongan dan tempat untuk bertapak.



Politik adalah medan yang sangat berkesan di dalam memutar arah pusingan peranan perintah dan larangan Allah s.w.t. Ahli politik sedar betapa medan ini sangat terbuka dan tidak konsisten. Pada beberapa ketika anda boleh menjadi sahabat dengan bukan Islam dan dalam masa yang sama menjadikan bangsa seagama sebagai musuh anda.( Berdasarkan maklum balas Zulkifli Nordin dan Tuan Guru Nik Aziz terhadap Dr. Asri yang ingin menyertai politik. Sumber rujukan Sinar Harian.)





Sebab itulah saya berani mengatakan bahawa ahli politik amat hipokrit dan pembohong. Dalam kempen ceramah mereka mengutuk lawan mereka habis-habisan sehingga pihak lawan tidak mampu bernafas akibat tidak cukup oksigen. Tetapi di balik itu mereka masih sempat makan bersama di kafeteria dewan parlimen sambil berbual mesra. Di waktu mesra mereka menjelaskan sifat mereka hanyalah di atas semangat setiakawan,persaudaraan dan entah apa lagi alasan mereka. Bertentangan dengan keadaan masyarakat bawahan , krisis permusuhan ahli peringkat cawangan setiap parti dan ahli sangat ketara dan parah. Sesama jiran dan ahli keluarga bahkan tidak bertegur sapa gara-gara syak wasangka,benci dan dendam yang telah disemai di pentas-pentas kempen pilihan raya. Perlu ditegaskan dan dijelaskan di sini bahawa politik adalah medan pendapat semata. Anda boleh menggunakan apa jua istilah demi menjadikan politik ini bersih ,tenang,aman, melalui kata –kata indah seperti politik kawan,politik budiman politik harmoni ,kematangan politik,dinamika politik atau apa jua tetapi faktanya adalah mustahil sama sekali. Pendapat mustahil untuk bersatu dan disatukan. Ianya sesat ,karut dan bida’ah kerana batas dan keupayaan manusia yang tidak sama dan berbeza antara satu sama lain. Keupayaan dalam bentuk cara atau aliran pemikiran,kecerdasan dan intelektual,sudut pandang,perspektif dari pelbagai bidang dan sebagainya. Melaksanakan sesuatu berdasarkan pendapat masing-masing adalah bertentangan dengan semangat ukhuwah imaniah yang diterapkan oleh oleh Islam. Politik ini adalah medan ancaman buat manusia seluruhnya. Ia perlu dijauhi dan dihapuskan tetapi sekali lagi bukanlah tindakan bijak dengan meninggalkan medan tersebut tanpa mewujudkan sebarang alternatif atau mewujudkan sebarang perubahan drastik yang mendatangkan sebarang kesan secara tiba-tiba atau mendadak.



Kita tengok kesan terhadap wujudnya kepelbagaian dan keragaman yang banyak. Ia membawa hasil atau impak yang pelbagai. Ibarat seperti interferens gelombang lautan di pesisir pantai. Apabila badai ombak melanda batu atau sebarang objek yang berada di laluan ombak tersebut ,ia akan menghasilkan nod atau pertindihan-pertindihan gelombang. Semakin banyak objek yang dilanggar,semakin banyak nod yang terbentuk. KEWUJUDAN OBJEK SAHAJA AKAN MENDATANGKAN KESAN. Situasi ini melibatkan banyak keadaan. Lebih fokus di sini adalah seumpama wujud banyaknya jemaah Islam dan parti politik apatah lagi. Meskipun tujuan penubuhan parti dan gerakan anda adalah untuk membawa harapan baru untuk Malaysia,menubuhkan Negara Islam dan pelbagai lagi impian-impian indah,ia hanyalah akan mendatangkan impak-impak pertembungan dan pertindihan yang berlanjutan. Sebab itulah secara logiknya,pelbagai jemaah ini akan mendatangkan kekeliruan,dan timbul pula persoalan,”Siapakah yang paling terbaik di antara jemaah ini,yang manakah perlu ana ikut dan taat ?” Dalam situasi ini,tiada siapa pun yang mampu bertahan untuk meneruskan sikap dan prinsip menghormati , menghargai dan menjunjung prinsip hak kebebasan bersuara di atas landasan perbezaan pendapat sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaan, “melainkan beberapa kerat makhluk istimewa yang memiliki kasyaf dan mukjizat para wali mungkin “.





Untuk penggerak jemaah sekalian,anda berhak untuk bebas bersuara tetapi anda tidak berhak untuk mengelirukan pandangan orang sekelliling dan lebih lagi untuk menonjolkan diri andalah yang terbaik di kalangan terbaik. Berhak untuk bebas mengeluarkan pendapat tetapi tidak berhak mendabik dada sambil memberitahu di kalangan pendokong-pendokong anda betapa kepelbagaian jemaah ini adalah lumrah alam semula jadi,persaingan yang sihat atau apa jua hujah yang sangat cetek dan rapuh,kerana ia jelas menimbulkan sangat banyak keraguan dan syak wasangka. Keraguan dan syak wasangka inilah yang dikatakan sebagai interferens. Ia bukanlah suatu dosa atau kesalahan kerana sifat semula jadi manusia,syak wsangka ini akan terhasil. Sifat semula jadi manusia yang melihat sesuatu perbezaan dengan apa yang dipegang oleh mereka sama ada pendapat,parti,aliran,gerak kerja,sistem,pengurusan mahupun manhaj. Ia merupakan fitrah sunnatullah yang tidak boleh dibendung dan diubah.




Jika untuk mengatakan kepelbagaian ini suatu persaingan bagi meningkatkan produktiviti masing-masing. Saya ingin bertanya sesuatu kepada anda. Adakah anda sedang menjalankan bisnes tempoyak atau ikan patin sangkar Sungai Pahang ? Atau menjual kain sari dan baju bundle RM 5 sekilo ?”Guys,you are working for God ”. Not looking your own profit !!” Anda bekerja untuk Allah maka bergeraklah mengikut kata dan firman Allah. Menjalankan kerja dakwah tidak sama dengan bisnes buah anggur,pisang meskipun durian D-24(baka baik punyer,isi dia cantik )Adakah anda maksudkan bersaing bagi mendapat tempat di syurga? Bersaing untuk mendapat pahala atau bersaing untuk merebut redha Allah?




Allah tidak pernah memerintahkan hamba-Nya untuk bersaing bagi merebut syurga,pahala mahupun sebarang ganjaran. Itu bukanlah metodologi Allah dalam mentarbiyyah manusia. METODOLOGI ALLAH ADALAH MENTARBIYYAH MANUSIA DENGAN MELAKSANAKAN SEGALA PERINTAH DAN MENINGGALKAN SEGALA LARANGAN-NYA. (Rujuk TEKNOLOGI TARBIYYAH TUHAN,SISTEM TARBIYYAH MAHA TERHEBAT) TARBIYYAH ITU DILAKSANAKAN DENGAN BERTERUSAN SEMENJAK PENCIPTAAN MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG PERTAMA SEHINGGALAH MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG TERAKHIR DIMATIKAN MELALUI PARA RASUL DAN WAHYU-NYA. SISTEM TARBIYYAH ALLAH INILAH YANG DINAMAKAN ISLAM.




Tambahan :


ISLAM BUKANLAH AGAMA SEBAGAIMANA AGAMA LAIN YANG ADA DI ATAS MUKA BUMI INI,MAKA DENGAN SEBAB ITULAH ISLAM TIDAK BOLEH DIMILIKNEGARAKAN,DIMILIKJEMAAHKAN,DIMILIKSEKOLAHKAN,DIMILIKUNIVERSITIKAN ATAU SEBARANG PEMILIKAN ANASIR TUNGGAL YANG BOLEH MENYEBABKAN ISLAM INI KELIHATAN TERBELENGGU DI BAWAH HAK MILIK TERTENTU SAHAJA.MAKSUDNYA IA MENJADI HAK MILIK PIHAK-JEMAAH,SEKOLAH,UNIVERSITI,TERTENTUK DAN BUKAN HAK MILIK SEMUA –ATAS NAMA JEMAAH ISLAM,SEKOLAH ISLAM,UNIVERSITI ISLAM ATAU APA JUA.



ALASANNYA ADALAH SEANDAINYA PADA SATU KETIKA SEMUA AGAMA AKAN MEMUJUDKAN UNIVERSITI,SEKOLAH DAN JEMAAH AGAMA MASING-MASING ATAS SEBAB MENANDINGI HAK DAN KEDUDUKAN AGAMA ISLAM ,ADAKAH SENARIO TERSEBUT MERUPAKAN SESUATU YANG SIHAT ATAU BOLEH JADI MASALAH PADA MASA DEPAN ?(MUNGKIN PADA MASA INI IA TIDAK WUJUD,TETAPI JIKA KEADAAN SEKARANG TIDAK DIUBAH,TERDAPAT RISIKO SITUASI SEPERTI INI AKAN WUJUD PADA MASA DEPAN)


Minta maaf jika saya tersilap. Baginda nabi s.a.w. tidak pernah mengisytiharkan Negara Madinah sebagai sebuah Negara Islam. Madinah bukan Negara Islam. Ia merupakan Negara hak milik Allah. Negara Allah. Dan sebab itulah semua agama,bangsa,makhluk diiktiraf dan dijamin keselamatan di bawah SISTEM TARBIYYAH ALLAH YANG DINAMAKAN ISLAM.


Kembali kepada topik asal iaitu kepelbagaian yang akan membawa akan membawa kepada syak wasangka dan kekeliruan. Sebenarnya punca kepada persaingan,pertembungan,pertandingan dan perlawanan adalah daripada syak wasangka,keraguan,keliru,ingin menonjolkan diri dan yang sewaktu dengannya. Terbukti gejala ini berpunca daripada SATU JALAN SAHAJA IAITU PERBEZAAN.



Kesimpulan secara ringkas adalah kepelbagaian jemaah,puak,parti ini merupakan ancaman yang sangat jelas dan ketara buat manusia seluruhnya. Ia merupakan sunnatullah yang harus diperbetulkan posisi dan peranannya . Perbezaan ini tiada manfaat melainkan kecil dan mudharat yang sangat besar. Tidak perlu berfikir terlalu banyak sambil fakta dan realiti telah jelas terpampang di depan mata.

Setelah melihat hujah berkenaan dengan ancaman kepelbagaian,apa kata ancaman tersebut diubah menjadi peluang. Manfaatkan kepelbagaian ini dengan mewujudkan pelbagai rangkaian atau jaringan kerjasama yang mapan ,teguh dan utuh. Atas alasan apa kita ingin bentukkan rangkaian ini ? Contoh yang mudah telah diusulkan di dalam artikel SOLUSI KE ARAH KONFLIK JEMAAH dan CLASSIFIED OPERATION : MENCEGAH GEJALA SEKS BEBAS

Kita memiliki populasi ummat Islam di Malaysia sehingga hampir 50 % daripada jumlah keseluruhan penduduk (maaf jika tersalah fakta) . Sekurangnya-kurangnya dengan adanya kerjasama dan rangkaian antara jemaah,persatuan Islam,NGO, jabatan Agama Islam,kita mampu menghasilkan gelombang tranformasi bi’ah solehah seperti menambah dan memperkasakan pasaraya-pasaraya Islam bagi menandingi pasar raya gempak dan hebat seperti TESCO,GIANT,THE STORE dan lain-lain,menjadikan pusat pendidikan sama ada sekolah dan institusi pengajian lebih berakhlak, dan komuniti masyarakat muslim yang lebih bertanggungjawab serta memiliki ikatan semangat kejiranan yang lebih teguh. Rasionalnya perkara-perkara di atas adalah untuk melihat industri makanan halal lebih kemas dan terjaga dari segi mutu ,pembentukan suasana pengajian yang lebih terdidik terhadap bahaya gejala hedonism yang melampau dan terbuka serta komuniti muslim yang lebih harmoni dan aman damai. Cukup buat masa ini. Tidak perlulah bertempik dan terpekik untuk melaksanakan hukum hudud walhal keluarga sendiri tak terurus,solat masih ketinggalan 18 tiang tidak termasuk subuh hanya sekali seumur hidup ,anak-anak masih tidak menutup aurat dengan kemas dan berhutang keliling pinggang hanya sekadar untuk memuaskan nafsu kemewahan semata-mata. Pelaksananaan hukum hudud hanya berkesan dan produktif apabila 90% daripada komuniti Islam dan bukan Islam telah faham dan tahu tentang alasan,sebab,hujah,logik dan pelbagai lagi inti pati hukum Allah ini. Ianya tidak boleh dijadikan bahan kempen pilihanraya sesuka hati. Kesannya anda telah lihat PAS Terengganu jatuh gara-gara ketidak fahaman masyarakat Islam yang membarah dan kritikal terhadap isu berat seperti ini. Jangankan hendak menegakkan hukum hudud,kitab Allah pun mereka pijak,solat ditinggalkan,zina dijadikan aktiviti riadah di tepi pantai dan pusat beli-belah,riba menjadi asas perniagaan dan banyak lagi perkara-perkara asas yang perlu diperbetulkan.




Sudah sampai masa banyaknya jemaah,NGO dan Jabatan Agama ini dilihat, dijadikan manfaat dan peluang bagi ummat ini kembali bangkit. Tidak perlu mencari hujah atau pendapat untuk dijadikan asas kesatuan dan rangkaian sepertimana yang telah dicadangkan. Saya pohon agar cadangan ini dapat dimanfaatkan seluruhnya. Tidak perlu mencari siapa dan latarbelakang penulis kerana diri ini bukanlah bercakap dari sudut agama. Jurusan latar belakang pendidikan pula sangat bertentangan dengan hujah yang dikemukakan. Bidang kejuruteraan mekanikal sangat jauh dan tersasar dari bidang syariah dan usuludin. Tapi inilah hakikatnya yang terpaksa ditelan. Sepanjang hidup ,otak ini terpaksa digunakan untuk memikirkan kemaslahatan ummat Islam seluruhnya. Perkara yang telah diusulkan daripada artikel pertama ditulis sehinggalah artikel sekarang hanyalah 5 % daripada apa yang berlegar di kepala saat ini. Akibat terlalu banyak memikirkan masalah ummat Islam seluruh dunia,diri sendiri pun tak terurus,akademik pula hancur tapi nasib baik boleh grade ikut tempoh ,masa depan gelap sehinggalah sekarang masih lagi tak jelas apa yang ingin dibuat. TAPI ……..




HANYA 1 SUMPAH DAN JANJI DIPEGANG,SEANDAINYA DIRI INI DIPILIH UNTUK MEMIKUL 6 BILION MANUSIA DI DUNIA UNTUK TUNDUK DAN PATUH DAN SEMULA KEPADA ENGKAU ,TUHAN YANG MAHA BERKUASA LAGI MAHA AGUNG MAKA DENGAN SENANG HATI DAN SUKACITA, AKAN DIAMBIL AMANAH TERSEBUT ,TANPA BERUNDUR KE BELAKANG


DENGAN IZIN ENGKAU…




INI BUKANLAH DOA MAHUPUN CITA-CITA TAPI SEKADAR HARAPAN YANG MAHU MELIHAT MANUSIA KEMBALI KEPADA ASAL FITRAH MEREKA IAITU “DARIPADA ENGKAU KAMI DATANG DAN KEPADA ENGKAULAH KAMI KEMBALI.TELAH SEKIAN LAMA SYAITAN (KONSPIRASI TERBESAR),IBLIS ,AZAZIL DAN DAJJAL BERLELUASA LANTAS BERMAHRAJALELA .MAKA SUDAH SAMPAINYA MASANYA PEDANG DAN TOMBAK ENGKAU MEMANCUNG KEPALA MEREKA .MANUSIA SEBAGAI CIPTAAN ENGKAU YANG TERBAIK TELAH DIUBAH SEHINGGALAH MEREKA MENJADIKAN MANUSIA SEBAGAI SEJAHAT -JAHAT MAKHLUK DI DUNIA INI. SELURUH DUNIA MENJADI BENCI AKAN MANUSIA GARA-GARA ANGKARA SYAITAN DAN BALA TENTERA BODOH LAKNATULLAH INI.


PENGIBAR-PENGIBAR BENDERA UMMAT MUHAMMAD MEMOHON AGAR KEKUATAN DAN KETEGUHAN SEBAGAIMANA YANG TELAH DIANUGERAHKAN KEPADA AHLI BADAR DAN TENTERA JALUT. KAMI TELAH BERSIAP SEDIA UNTUK MEMANCUNG KEPALA MEREKA SEMUA MESKIPUN KAMI TERPAKSA BERJUANG SEORANG DIRI,TANPA SESIAPA PUN DI SISI.KAMI TIDAK PERLUKAN PENGIKUT-PENGIKUT BODOH YANG TAKSUB , BERTAKLID DAN TUNDUK MEMBABI BUTA. PENGIKUT YANG RAMAI TETAPI BERHATI KOTOR,AKALNYA SINGKAT DAN NEGATIF,HANYA PANDAI BERBICARA TANPA MAKSUD DAN TIADA ARAH,TAHAJUDNYA LEMAH,QURAN HANYA SEKADAR HAFALAN DAN BACAAN MESKIPUN 15 JUZ SEHARI DAN SOLATNYA LALAI TANPA ROH .ITU SEMUA TIDAK BEERTI. BIARPUN SEORANG TETAPI TAHAJUDNYA TEGUH,SOLATNYA KHUSYUK DAN HAKIKAT QURAN PENUH DI DI DADA,ITU LEBIH BERNILAI DARI 1 BILION TENTERA YANG KOSONG DAN HINA.SEKIAN LAMA KAMI MEMERHATIKAN GERAK GERI UMMAT INI YANG SEMAKIN TUMPUL DAN HANYUT DITELAN GELOMBANG RAKUS DAJJAL LAKNATULLAH. GERAKAN YANG MENDAKWA DIRI SEBAGAI PEMEGANG PANJI-PANJI MAHDI DAN PENEGAK-PENEGAK DAKWAH ,SANGAT LEMAH DAN LESU, TIDAK BERTENAGA. MEREKA SIBUK DENGAN URUSAN MEREKA SENDIRI SEHINGGA LUPA DAN TIDAK MEMPEDULIKAN SAUDARA-SAUDARA SEANGKATAN DENGAN MEREKA. MEREKA TIDAK TAHU BAGAIMANA INGIN MEMANFAATKAN KEKUATAN GERAKAN YANG ADA SELURUHNYA DEMI KEMASLAHATAN UMMAT. PARA ULAMA DAN UMARA LEBIH LAGI MENGECEWAKAN. TIADA APA YANG MEREKA BICARAKAN MELAINKAN ISU-ISU SAMPAH SARAP YANG MENJADI SANTAPAN PARA MUSUH.USAHKAN HENDAK MENJATUHKAN DAN BERPERANG DENGAN MUSUH,MUSUH PUN MEREKA TIDAK KENAL. APA LAGI YANG HENDAK DIHARAPKAN UMMAT INI JIKA 2 FAKTOR BESAR KEBANGKITAN INI HILANG ARAH DAN PANDUAN.

MUNGKIN SUDAH SAMPAINYA KAMI YANG AKAN MENGGALAS TUGAS BERAT INI. JIKA PUN ENGKAU TIDAK BERKEHENDAK UNTUK KAMI MEMUNCULKAN DIRI TETAPI SEKURANG-KURANGNYA IZINKANLAH IDEA,CADANGAN DAN BUAH FIKIRAN YANG TELAH KAMI LONTARKAN INI DAPAT DILAKSANAKAN DENGAN BERKESAN DAN BERJAYA,MUDAH-MUDAHAN. SEANDAINYA PARA PENGGERAK ISLAM YANG ADA MASIH LAGI RAGU-RAGU BERKERAS DAN INGIN MEMPERTAHANKAN SIKAP DAN FIKIRAN MEREKA,MAKA IZINKAN KAMI LETAKKAN MEREKA INI BERSAMA-SAMA DI DALAM DAFTAR SENARAI MUSUH-MUSUH UTAMA YANG BERHAK DAN PERLU DIHAPUSKAN TERLEBIH DAHULU,MENDAHULUI SENARAI ZIONISME,FREEMASON DAN ILUMINATI. KAMI TIDAK AKAN ANGGAP MEREKA INI PEJUANG AGAMA DAN PENEGAK SUNNAH MELAINKAN PENCACAI DAN PENABUR FITNAH BUAT DAKWAH DAN TARBIYYAH ISLAMIAH. KAMI MOHON PADA ENGKAU TUHAN YANG TERAMAT MULIA LAGI BIJAKSANA . YANG SANGAT KASIH BUAT HAMBA-HAMBANYA MESKIPUN SIANG MALAM SI HAMBA BERMAKSIAT KEPADA-NYA,TETAPI DIA TETAP TEGUH MEMBERI PELUANG DEMI PELUANG UNTUK MEREKA MENGINSAFI KELEMAHAN DIRI SENDIRI. SEMOGA ENGKAU PERMUDAHKAN JALAN DAN REZEKI UNTUK KAMI. MESKIPUN KAMI TERPAKSA BERJUANG DALAM KEADAAN TIADA HARTA,PANGKAT DAN KUASA TAPI BAGI KAMI,REDHA DAN KASIH ENGKAU SUDAH CUKUP UNTUK MEMBERIKAN KEKUATAN YANG MAMPU MENGHANCURKAN SELAUTAN BALA TENTERA MUSUH. SETIAP SATU LANGKAH KAMI,AKAN MENGGAGALKAN 100 PERANCANGAN DAJJAL,1 JERITAN KAMI,AKAN MEMBUATKAN 10 000 TENTERA DAJJAL BERUNDUR DAN 1 HAYUNAN PEDANG KAMI,SEPARUH DARIPADA KEKUATAN MEREKA AKAN HANCUR. MAAFKAN KAMI JIKA KAMI BERLEBIH-LEBIHAN TETAPI KAMI HANYA INGIN MENYAMPAIKAN AMARAN BUAT MEREKA YANG BODOH,TULI DAN TIDAK TAHU BERFIKIR. KAMI BERSAKSI SESUNGGUHNYA BUMI SEMENANJUNG EMAS INI AKAN MENJADI SAKSI BETAPA KEBANGKITAN UMMAT KEDUA AKAN BERMULA. HANYA KEPADA ENGKAU KAMI BERSERAH DAN KEPADA ENGKAU KAMI BERMOHON.


SESUNGGUHNYA KAMI BERSAKSI TIADA TUHAN YANG DISEMBAH MELAINKAN ENGKAU DAN SESUNGGUHNYA KAMI BERSAKSI,MUHAMMAD,ISA DA MUSA ADALAH PESURUH ENGKAU




DENGAN SUKA CITA DAN BANGGANYA…...KAMI MELEPASKAN PELURU BERPANDU NUKLEAR TARBIYYAH KE MEDAN TEMPUR DAN SATELIT DAKWAH TERUNGGUL MUHAMAD THE SECOND MN10-FUTX 2013 KE RUANG ANGKASA”


WAHAI AZAZIL, IBLIS,DAN DAJJAL ,KAMI SEDANG MERINTIS


DALAM PERJALANAN………………………..


SEKIAN DARI PENGABDI TUHAN…….

Followers