Sinar Kebangkitan Ummat ke-Dua

masa itu kian hampir,kebangkitan kini mula menjenguk tabir TAKDIR YANG TELAH DITETAPKAN

MASA UNTUK MEMPERBAHARUI /TAJDID AGAMA ITU AKAN BERJALAN

SALAH........................

BUKAN AGAMA YANG PERLU TETAPI

MANUSIALAH YANG PERLU DIPERBAHARUI


REVOLUSI SPIRITUAL AKAN TERCETUS
SATU FENOMENA BARU AKAN MUNCUL
TIBAKANLAH SAAT ITU YANG KIAN HAMPIR

DENGAN LAFAZ BISMILAHIRRAHMINIRRAHIM...KAMI INGIN LAUNGKAN

SELAMAT DATANG KE

" ERA REVOLUSI SPIRITUAL MANUSIA "

Rabu, 18 November 2009

CLASSIFIED OPERATION 002 : MENCEGAH GEJALA SEKS BEBAS





KEMPEN JOM SELAMATKAN WANITA






Kali ini kita akan menggerakkan operasi ke-2 iaitu KEMPEN SELAMATKAN WANITA. Dalam artikel PERMATA BERNAMA WANITA dan PERSAMAAN YANG TETAP TIDAK SAMA,menceritakan tentang hakikat penciptaan wanita. Semoga ia dapat diadaptasi dengan baik dan berkesan. Kali ini pihak kami memohon bantuan kaum mujahadah agar gerak kerja kali ini dapat dilaksanakan. (kempen ini sekadar meneruskan agenda WANITA JIM berdasarkan kempen ANDA BIJAK JAUHI ZINA)



Sebelum itu,saya ingin memberi beberapa masukan,tips atau petua agar perhatian para mad’u wanita diperoleh. Kenyataan ini dibuat khas agar anda lebih mengetahui di mana titik-titik kelemahan mereka. Moga-moga dengan ini,ia dapat menarik mereka ke jalan hidayah. Namun kebanyakan tips ini diperalatkan oleh kaum lelaki yang sekadar ingin memuaskan hawa nafsu jantan mereka. Semoga ia bermanfaat.



Makhluk emosi.



Perilaku wanita kebanyakan dipengaruhi oleh perasaan atau emosi. Tindakan mereka kerap kali mengabaikan fungsi akal sepenuhnya. Gejala lari ikut kekasih,mengandungkan janin yang tak tau hak pemilik,selalu bergosip,membawa khabar fitnah dan cerita-cerita karut antara faktor yang telah dikenalpasti sebagai dorongan akibat tidak menggunakan akal dengan baik. Namun begitu sifat ini memiliki kelebihan yang baik iaitu :




1.Mudah didekati



Cari perbualan yang melibatkan masalah peribadi seperti masalah cinta,keluarga,hal peribadi yang lain agar anda menemui titik kelemahan dan serang dengan kalimah-kalimah nasihat yang baik dan lemah lembut agar jiwanya mula tersentuh. Bermula dari sinilah persaudaraan atau tautan hati akan mula membekas.


2. Bahagia apabila dihargai




Ayat di atas mungkin akan dikaitkan dengan pemberian terhadap sesuatu. Sememangnya wanita amat bahagia apabila diberikan hadiah,cenderamata,atau apa jua. Mereka merasai betapa diri mereka dipandang oleh orang sekeliling. Dan sebenarnya sebab utama mereka berhias adalah untuk mendapatkan perhatian. Mudah-mudahan dengan perhatian ,diri mereka akan disayangi. Sangat mudah cara pembacaan terhadap gerak geri wanita.




3. Gembira dipujuk apabila bermasalah




Sering kali ditayangka di dalam filem bollywood,babak yang meibatkan kekasih ditimpa masalah ,maka si pakwe akan memujuk si awek. Sila ambil perhatian buat mereka yang ingin melaksanakan dakwah fardiyyah. Situasi ini merupakan titik penting yang perlu diambil berat terutama bagi mad’u yang mengalami masalah putus cinta atau keluarga yang berantakan.



Nota tambahan :


Meskipun kita melihat kebanyakan wanita menunjukkan sifat yang sebaliknya –agresif,gelak kuat-kut,suka bergosip,berfesyen yang pelik-pelik tetapi yakin dan percayalah bahawa mereka hanyalah tin-tin kosong yang tiada isi. Mulut mereka pedas tetapi mereka sendiri tidak tahu apa yang mereka ucapkan melainkan sekadar ikut sedap hati je. Jika anda ragu-ragu dengan kaedah yang saya sampaikan kepada anda maka,boleh laksanakan keedah dibawah unutk menguji sejauh mana kebenarannya.


1.Asak mereka dengan masalah –masalah keluaga dan diri,lihat respon pada wajah dan nada suara mereka.


2. Tanya tentang bagaimana personaliti diri mereka. Sejauh mana mereka mengenali diri mereka sendiri.


3. Yang paling penting,terjah mereka dengan akhlak –akhlak islamik anda yang luar biasa. Strategi ini kebiasaannya lebih berkesan.


Sebelum itu jika anda tidak merasai kekosongan emosi dan perasaan sebagaimana yang saya sampaikan. Fakta menunjukkan diri anda bermasalah. Mungkin anda masih-masih ragu-ragu dengan dakwah yang ingin dibuat,personaliti anda lemah dan anda mengalami krisis kepercayaan dan keyakinan diri yang kritikal. Sila perbaikinya dengan membiasakan diri anda untuk hidup bersama masyarakat sekeliling. Cuba pelajari setiap watak-watak yang ada di sekeliling dan ambil ibrahnya daripadanya. Sebenarnya kaedah yang diterangkan di atas boleh juga diaplikasi untuk sesiapa jua. Biarpun lelaki.



Modus Operandi


Operasi ini terarah kepada institusi pengajian tinggi seperti IPT,POLI,KOLEJ dan sebagainya. Kaedah ini masih sama iaitu membolehkan gerak kerja pemantauan, dan tindakan-tindakan follow up boleh dilaksanakan. Gerak kerja bantuan sesame jemaah mahupun persatuan islam sekali lagi diutamakan. Kebiasaannya,masalah jemaah tidak terlalu kompleks bagi kaum wanita(pasal diorang nie main bedal je,xyah banyak fikir)

1.Usrah/halaqah


Usrah sangat berkesan di dalam membina watak dan personaliti. Melalui pengisian,penyampaian,tadabur Quran,musykilah oleh setiap ahli secara tidak langsung telah membentuk diri ahli tanpa disedari.(saya juga merasai perubahan setelah mengikuti usrah/halaqah). Apabila setiap ahli berinteraksi , ia akan mewujudkan interaksi langsung atau komunikasi dua hala yang mana akan menjadikan diri kita lebih peka dengan sekeliling.

Nota :


Halaqah tidak perlu diperketatkan sehingga 4-5 jam. Cukup sekadar pengisian dan bahan-bahan yang penting agar mesej-mesej pembinaan sampai. Kadar masa boleh disesuaikan mengikut tahap anggota. Pengisian bahan-bahan umum boleh diringkaskan. Pengisian boleh dibuat bergilir-gilir agar masing-masing boleh mempelajari kaedah penyampaian yang berkesan. Murabbiah perlu memainkan peranan dalam hal ini.


2.Membina Ikatan hati melalui ziarah fardhiyyah




Cari ruang untuk berinteraksi dari hati ke hati. Selalunya proses ini akna berjalan lancar pada waktu-waktu lapang,tenag atau mad’u anda kelihatan bingung sambil memikirkan sesuatu. Bawa mad’u anda ke tempat-tempat yang lapang agar emosi lebih tenang dan mudah untuk berbicara.

Untuk tindakan seterusnya,anda boleh merencananya sebagaimana bersesuaian.
Sebagai contoh buat program-program ukhuwah seperti riadah,mabit (kat bilik je,xyah kat surau),puasa,baca quran,lepak kat library,jaulah dll.



-kebanyakan isi kandungan tulisan ini diilhamkan melalui buku karangan FATIMAH SYARHA BT.NORDIN,TAUTAN HATI.(bukan peminat Fatimah Syarha,setakat bace je,jangan salah faham,ORANG TU DAH KAHWIN)


Misi utama



-melabuhkan tudung yang kurang labuh,memperbetulkan kaedah pemakaian yang islamik bagi wanita.
-menghantar isyarat kepada mereka tentang adanya peranan anda sebagai salah satu entiti yang menyeru kepada kebaikan ,setidak-tidaknya mereka sedar ada insan yang baik di sekeliling mereka.
-membantu dan membela kaum wanita agar tidak terlalu mudah terikut-ikut dengan janji manis lelaki. Di sini anda perlu bertindak sebagai agen penasihat atau sahabat kaunseling.




Untuk modus operandi ke-3 iaitu poligami,saya menyarankan kertas kerja tersebut boleh disemak berdasarkan kenyataan KELAB POLIGAMI IKHWAN dalam akhbar Metro. Mereka memiliki sistem Tarbiyyah yang berkesan dalam hal ini.

Followers