Sinar Kebangkitan Ummat ke-Dua

masa itu kian hampir,kebangkitan kini mula menjenguk tabir TAKDIR YANG TELAH DITETAPKAN

MASA UNTUK MEMPERBAHARUI /TAJDID AGAMA ITU AKAN BERJALAN

SALAH........................

BUKAN AGAMA YANG PERLU TETAPI

MANUSIALAH YANG PERLU DIPERBAHARUI


REVOLUSI SPIRITUAL AKAN TERCETUS
SATU FENOMENA BARU AKAN MUNCUL
TIBAKANLAH SAAT ITU YANG KIAN HAMPIR

DENGAN LAFAZ BISMILAHIRRAHMINIRRAHIM...KAMI INGIN LAUNGKAN

SELAMAT DATANG KE

" ERA REVOLUSI SPIRITUAL MANUSIA "

Selasa, 14 Januari 2014

TABOO : AKHIR ZAMAN





POSISI  SANG PENYELAMAT…KEDUDUKAN YANG TINGGI…..

DAJJAL….

YAKJUJ DAN MAKUJ…

IMAM MAHDI DAN NABI ISA…

KEFAHAMAN ILMU AKHIR ZAMAN…PEMERHATIAN 
MENDALAM…KEJERNIHAN(KEBEBASAN) MINDA DAN JIWA…

SALAM MAULIDUR RASUL…1435 H

 


KAFARA….YAKJUJ DAN MAKJUJ …TENTERA TANPA HATI DAN JIWA….
SIMBOLISME…PERLAMBANGAN…PERBENTUKAN….MERUPAI..ANALOGIS….
Ilmu dan kemahuan…semangat dan azam..cita-cita dan impian..

Pemikiran dan keinginan..


Konflik akhir zaman telah dibicarakan oleh banyak kepercayaan. Kepercayaan terhadap kedatangan dan penipuan di alam dunia juga telah banyak diolah dan dihuraikan oleh kebanyakan kepercayaan. Jika mana dikaji secara holistic maka tidak diragui lagi maka al-quran dan hadith adalah sumber yang paling unggul dan mengatasi kepercayaan lain berkenaan konflik akhir zaman.


Untuk mendapatkan petunjuk yang kuat dan  teguh,digalakkan untuk mempelajari secara bertalaqqi dengan guru-guru yang memiliki kefahaman yang cukup tinggi berkenaan konflik akhir zaman. Meskipun diletakkan bahawasanya umat islam adalah paling dominan dalam mendepani fitnah dajjal namun tidak pula dinafikan terdapat juga dalam kalangan umat kepercayaan lain yang turut sama menentang fitnah dajjal..
Tidak kiralah sama ada mereka itu yahudi dan nasrani,Buddha dan hindu,sunni dan syiah dan pelbagai kelompok kepercayaan majority umat di seantero dunia. 


MAKA DENGAN SEBAB INI SIKAP BERHATI-HATI,TELITI,CERMAT,BERWASPADA DALAM MENGENALPASTI SIAPA KAWAN DAN LAWAN DALAM APA JUA BIDANG ADALAH AMAT DITITIKBERATKAN.

Aplikasi di dalam bidang politik adalah lebih utama. 

Bagi mereka yang mahir dalam bidang kajian konspirasi atau perancangan sulit zionis yakni pakatan rahsia yahudi dan nasrani dalam menghancurkan islam sebagai agenda utama maka pengetahuan terhadap ciri-ciri dan sifat bagi ahli zionis sememangnya sudah dimaklumi. Agenda dan perancangan serta pergerakan mereka sudah boleh dibaca dengan baik. Pembacaan ini amat ketara dilihat secara meluas terutama di dalam konflik asia tengah. Pergolakan  di hampir  keseluruhan  tanah arab. Tanpa perlu diselindung , agenda zionis dengan meletakkan Israel sebagai teras sebagai setiap punca konflik adalah asas kepada setiap permasalahan. Lapisan teras. Boleh diletakkan pertembungan sunni dan syiah adalah lapisan kedua dalam memastikan teras ini dapat digerakkan semaksimum mungkin. Patut dan perlu diigatkan…


DALAM SUDUT PANDANG ZIONIS …

THEY ALWAYS LOOK  AT US AS A BIG UNITY DAN AN UMMMH..SATU KESATUAN…..

THE NEVER LOOK UPON YOUR  CARD OR 
LABELS…SUNNI,WAHABI,SYIAH,IKHWAN,SALAFI OR ANY SECTARIAN…..

AS LONG AS YOU ACKNOWLEDGE ALLAH DAN PROPHET,THE QURAN ANDA HADITH THEN ITS OBVIOUS ,YOU SHOULD BE TERMINATE OR ELSE, TURN INTO DISBELIEVERS.  


MEREKA MELIHAT KITA SEBAGAI SATU KESATUAN YANG BESAR

KESATUAN YANG BENAR…

NAMUN KITA PULA MELIHAT DIRI KITA BERPECAH BELAH…

Anda faham maksud perlambangan ini …
.
Terdapat dua sudut pandangan utama yang perlu kita bentuk…

Pandangan diri (a’lami) dan pandangan musuh …

Mengapa diri dan musuh ..

Kerana setiap anak adam dilahirkan dengan qarin bersamanya…

Dan lebih nyata di dalam an-nas..

Syaitan dalam kalangan jin dan manusia…

Dajjal dan yakjuj dan makjuj..

Mengenai perlambangan…

Huraian ini bukan dalam konteks sastera,bahasa,literature,seni dan pemikiran  tetapi ianya sebuah kemahiran memandang sesuatu yang lebih daripada apa yang kita fahami. Melihat setiap kejadian yang berlaku di sekeliling dengan meletakkan ASAS DI DALAM KEPERCAYAAN ,terdapat satu kuasa yang sangat besar, yang sebenarnya telah merancang secara bijak di sebalik penciptaan alam ini…

SATU KEYAKINAN YANG JARANG DIKETAHUI DAN DITERIMA….

KEYAKINAN ADALAH SESUATU YANG MENTERJEMAH 
‘KESELURUHAN TINDAKAN’..BUKAN SEKADAR ‘AKU YAKIN’….

Ada kuasa lain  yang besar…apakah itu ???

Sukar diterima bagi yang ingkar namun bagi yang meyakini..tiada keraguan padanya…..sesungguhnya buktinya  sudah cukup apakah KAMI MENCIPTAKAN LANGIT DENGAN SIA-SIA TANPA TUJUAN

Kuasa apakah yang hebat itu…

Bukankah  dunia cukup besar dan mengagumkan….bangunan yang tinggi,teknologi yang kompleks,kejuruteraan yang maha canggih,kemodenan dan nilai peradaban yang tinggi,manusia yang bijak dan bergaya,kenderaan super cahaya..

Apa lagi yang lebih hebat daripada ini….

Bukankah kehidupan manusia kini benar-benar mencapai tahap yang lebih cemerlang…
Benarkah ini ukurannya…

Adakah ini pencapaian yang dikagumkan itu…

Bangunan yang hebat dan gagah ini,ia pencapaian…

Baru-baru terdapat kajian daripada pakar,akibat daripada pembinaan berstruktur mega dan bangunan yang berkapasiti berat ,ia telah menganggu pergerakan dan kekuatan tanah .  mengakibatkan lebih banyak plat-plat bumi bergerak dengan pergerakan yang tidak stabil.

Kenyataan ini tidak perlu dibuktikan dengan kajian yang sistematik,lihat sahaja bangunan di lereng dan cerun bukit,ia sudah membuktikan ..

Bahawasanya pencapaian manusia mengagumkan ..

Ia bukan menghina kecerdikan manusia tetapi kesombongan dan ketamakan nafsu manusia bertuhankan dajjal memang menyakitkan hati,minda dan perasaan.

Konteks mudah tetapi ia bukan tentang situasi perlambangan dalam sudut pembangunan..
Sebetulnya perlambangan ini lebih ideal dan bijak jika diaplikasi terhadap permainan politik di asia tengah..(senario paling mudah diterjemah )

KONFLIK DI SYRIA DAN MESIR YANG MEMBAWA KEPADA PEMUSATAN KEKUATAN BERTERUSAN TERHADAP ISRAEL DALAM USAHA MENJADI SEBUAH NEGARA KECIL YANG SETERUSNYA AKAN MENGUASAI FIZIKAL DI SELURUH RANTAU NEGARA –NEGARA ARAB DAN DI SEKITAR MEDITRANEAN. 

Menguasai sepanjang sungai nil sehingga laut meditranean…

Di dalam persiapan melengkapkan takhta untuk raja yang dinanti-nantikan, sang penyelamat…

Kemunculan raja yahudi yang disebut sebagai dajjal oleh baginda nabi Muhammad s.a.w..

SEORANG LELAKI YANG MENGAKUI DIRINYA ADALAH RAJA YAHUDI..NAMANYA BUKANLAH DAJJAL.DAJJAL ADALAH PERLAMBANGAN YANG DISEBUT BAGINDA NABI S.A.W SEBAGAI PUNCA BAGI SETIAP PENIPUAN DAN PENDUSTAAN DAN KEMUNCAKNYA ADALAH PEPERANGAN DUNIA KE-3 DI ANTARA DUA BLOK DUNIA.


DALAM  MENCAPAI ‘KEAMANAN SEJATI’ MAKA ‘KEAMANAN YANG PALSU’ MESTI DIRUBAH ..


KAFARA bukanlah tanda lahir namun niat dan tindakan yang tersangat mengingkari. Tanpa perlu diselindungi,seks bebas yang ditayangkan di seluruh media arus perdana dan media social ini merupakan salah satu bentuk KAFARA yang sangat jelas bagi mereka yang melihat dengan keyakinan hati dan kejernihan minda yang bebas,sudah pasti bertauhid tuhan semesta alam..ALLAH 

Pendustaan di dalam pentas politik ...ia juga satu bentuk KAFARA yang juga hanya boleh dilihat dengan minda dan hati yang jernih maka barulah KAFARA itu akan tersembul seakan tersembulnya bongkok unta di padang pasir.


PERHATIKAN KAFARA INI DALAM PELBAGAI KEADAAN…

Perniagaan perubatan,keagamaan,kebudayaan,konflik,penulisan,pemikiran,pembangunan,kemasyarakatan,politik, kekuasaan,pendidikan,seni,hiburan,makanan dan pelbagai sudut yang rencam..

Tertarik dengan satu teknik Syeikh Imran Hossein ,dalam membina kesatuan ummat,patut kita memisahkan diri  daripaada setiap  kelompok agama yang ada. Tidak kira sunnni ,syiah,salafi dan wahabi atau apa sahaja dan jadikan masjid sebagai simbol kesatuan. Menyatukan dalam saf di masjid, aplikasi al-quran dan hadith yang boleh diambil secara umum dan diamalkan secara berjemaah…


Dengan cara  ini mudah-mudahan kesatuan ummat ini boleh dibentuk…

Ini adalah salah satu cara dalam menggapai keyakinan yang benar di atas KALIMAH ALLAH
WA LA TAFARRAQU….

JANGAN KAMU BERPECAH-BELAH…..

Satu lagi bentuk perlambangan ini….
Ini bukan lagi mengasah  kemahiran kreatif dan kritis 

KALI INI IA TENTANG MEMAKSIMA KEYAKINAN HATI,  KEBEBASAN MINDA DAN JIWA….

MAKA DENGAN CARA  INI BARULAH KAFARA , YAKJUJ DAN MAKJUJ INI BOLEH TERSERLAH…

Jangan lagi kita ditipu selepas ini mudah-mudahan…

Salah satu proses pembelajaran oleh cikgu yang kurang menghadiri kursus dan tidak cermat dalam melaksana pdp(pembelajaran dan pengajaran ) …


Sekian..wassalam….




Followers