Sinar Kebangkitan Ummat ke-Dua

masa itu kian hampir,kebangkitan kini mula menjenguk tabir TAKDIR YANG TELAH DITETAPKAN

MASA UNTUK MEMPERBAHARUI /TAJDID AGAMA ITU AKAN BERJALAN

SALAH........................

BUKAN AGAMA YANG PERLU TETAPI

MANUSIALAH YANG PERLU DIPERBAHARUI


REVOLUSI SPIRITUAL AKAN TERCETUS
SATU FENOMENA BARU AKAN MUNCUL
TIBAKANLAH SAAT ITU YANG KIAN HAMPIR

DENGAN LAFAZ BISMILAHIRRAHMINIRRAHIM...KAMI INGIN LAUNGKAN

SELAMAT DATANG KE

" ERA REVOLUSI SPIRITUAL MANUSIA "

Sabtu, 6 Oktober 2012

GENIUS CLOSER



Monday, October 1, 2012



Artikel paling genius setakat ini. Sekurang-kurang anda memerlukan iQ setinggi 350 untuk Memahami apa yang cuba disampaikan. MEMAHAMI DENGAN ERTI SEBENAR-BENAR KEFAHAMAN. TAHU BELUM BERMAKNA FAHAM DAN ADAKALA FAHAM TIDAK BERMAKNA TAHU. YANG PASTI KEFAHAMAN ADALAH SALAH SATU HIJAB YANG CUKUP LUAS DALAM KONTEKS MEMAHAMI APA YANG DIKETAHUI. TERLALU RAMAI MANUSIA YANG TAHU AKAN KEWAJIPAN SOLAT TETAPI MEMAHAMI  BETAPA BESAR PERANAN solat mempengaruhi hidup seseorang bernama muslim,ia merangkumi  TORUS. Meliputi dan menyeluruh. Holistic dalam konteks tersendiri. YANG PASTI..sangat sedikit yang memahaminya.TERLALU SEDIKIT.

FAHAM ITU  BENAR-BENAR PINTU YANG HANYA DIANUGERAHKAN UNTUK MEREKA YANG BENAR-BENAR BERILMU. ORANG PALING BERILMU GEMAR BERDIAM DIRI. TETAPI BANYAK SEKALI YANG DILAKNAT,MEMBUAT KERIBUTAN. ...

CORETAN HEBAT ...NUSANAGA. HASSELUSIBY

Sebelum menyelami kenapa New World Order yang di monopoli oleh keluarga Elite yang rata-ratanya pakar konspirasai telah mengetahui, mari kita selami, apa sebenarnya yang mereka obses kepada beberapa simbolik kuno. Seperti kita tahu, bahawa simbol kuno seperti eyes of all seeing milik Horus itu pasti melambangkan sesuatu (definisi umum ialah; ia melambangkan royalty, di raja dan 'king of sky').

Persoalan seterusnya seandainya tuan puan membaca artikel ini adalah;
dari mana saya tahu?
Jawapan saya.. ada laa. Biarkan rahsia.
Tapi yang pasti, kenapa saya bukakan kisah ini adalah, untuk memahamkan kepada para pembaca saya
bahawa segala simbolik kuno itu semuanya berlegar kepada suatu 'penyaksian'.
Ingatlah, bahawa zaman dahulu dunia di liputi oleh 'deity' atau 'dewa-dewa' yang menguasai
setiap suatu sistem. Dan jika di kaji selanjutnya, ada 1 perkara yang bersembunyi sebalik semua itu.
Dan akhirnya, pada zaman kini, HANYA MEREKA YANG FAHAM PERKARA INI TERUS MENGUASAI DUNIA SEBAGAIMANA MEREKA
HENDAKKAN. Tapi, tiap perkara itu tidak akan kekal lama kerana RODA ALAM itu pasti berpusing.
Kewujudan itu pasti kekal dan kehidupan itu pasti hidup dan mati.
Saya persembahkan; suatu artikel yang mungkin sukar untuk di fahamkan,
kecuali bagi mereka yang mahu memahaminya.






GALAKSI
Dalam galaksi ada kehidupan. Ia hidup bila ia terbentuk dan terus membentuk.
Hidup adalah penciptaan. Bila ia tercipta, ia akan mencipta dan selamanya ia begitu.
Galaksi bukan penghujung sesuatu, tapi hanya salah satu dari sesuatu.
Selagi ada nama, selagi itu ia bernyawa. Walau ia pegun dan tidak bergerak, tapi ia ada.
Selagi ia ada, bermakna ia wujud. Dan wujud itulah tanda hidup, tanda ada, tanda untuk menyaksi suatu penyaksian.


TORUS
[In geometry, a torus (pl. tori) is a surface of revolution generated by revolving a circle in three dimensional space about an axis coplanar with the circle. If the axis of revolution does not touch the circle, the surface has a ring shape and is called a ring torus or simply torus if the ring shape is implicit.]
Selagi ada ruang, selagi itu ruang itu membentuk. Bila membentuk ia akan pulang ke tempat asalnya. Tempat asalnya di panggil MATA. Untuk galaksi, bumi, manusia dan semuanya, segala ini menghasilkan dua pola torus berlawan arah tapi membentuk perulangan yang infiniti.
Pada manusia, di panggil AURA, pada bumi di panggil medan magnetik, pada Galaksi di panggil pusat black hole. Pada sistem suria dan seluruhnya, TORUS menghasilkan fabrik kosmos. Fabrik ini meletakkan planet-planet pada paksinya. Tetap pada pergunungan QAF@jalurannya.




OUROBOROS

[The Ouroboros often represents self-reflexivity or cyclicality, especially in the sense of something constantly re-creating itself, the eternal return, and other things perceived as cycles that begin anew as soon as they end (compare with phoenix).]
Naga yang mengigit ekornya sendiri. Ia di panggil Naga yang abadi. Ia juga di gelar Ular infiniti. Kisahnya banyak dalam pelbagai mitos. Pada kisah islam, Iblis memasuki syurga dengan mengunakan laluan ular lalu mengoda Hawa untuk mengoda Adam. Akhirnya, keduanya turun ke dunia. Berlakulah kisah habil qabil, permulaan pada negatif positif, taat engkar, susah senang dan sebagainya. Ouroboros melambangkan keabadian sesuatu pergerakkan. Ia sentiasa berubah tapi sentiasa berulang. Kehidupan yang hidup. Hidup itu bila bergerak. Bila mati, ia tidak berganjak.
TAMBAHAN..KISAH DUNIA AKAN BERBALIK KEPADA SEJARAH AWAL TAMADUN ASAL MANUSIA. KISAH BAGINDA NABI ADAM ALAIHISSALAM. TERDAPAT HUJAH PARA AHLI SIRAH YANG MENGHURAIKAN BAHAWASANYA KISAH NABI ADAM  JATUH KE DUNIA ADALAH KHAYALAN. BAGINDA NABI SEBETULNYA TELAH DICIPTAKAN DARIPADA TANAH DI DUNIA DAN DI SITULAH BAGINDA MULA DIAJARKAN MAKNA KEHIDUPAN. BAGINDA BUKAN DICIPTA DI SYURGA. SYURGA MEMANG WUJUD TETAPI SELAGI BELUM DATANG HARI PERHIMPUNAN DI PADANG MAHSYAR MAKA SELAGI ITULAH SYURGA BELUM LAGI DIHUNI OLEH SESIAPA. IA TIDAK BERTEMBUNG DENGAN FAKTA APABILA BAGINDA NABI MUHAMMAD S.A.W ,PABILA BAGINDA DIPERLIHATKAN SUASANA AHLI  SYURGA DAN SUASANA KEHIDUPAN AHLI NERAKA.BAGINDA HANYA DIBERIKAN PAS PRATONTON SEBELUM KEADAAAN YANG SEBENAR-BENAR BERLAKU PADA SUATU MASA YANG BELUM LAGI DIPUTUSKAN.SEHINGGA  HARI INI,MASA DEPAN HANYA WUJUD DI SEKITAR ALAM  BARZAKH. HANYA SEKADAR ITU. ITULAH MASA DEPAN YANG PALING JAUH. MASA DEPAN HARI KEBANGKITAN DI PADANG MAHSYAR ,BAKAL  MENYUSUL KEMUDIANNYA KELAK,DENGAN IZIN ALLAH.
MASA HANYA ATURAN YANGA RELATIF . DI DUNIA MASA TIDAK PERNAH WUJUD. IA HANYA ANGKA DAN NOMBOR. HIDUP BUKAN TENTANG USIA KITA. TETAPI HIDUP TENTANG APA DAN BAGAIMANA KITA MEMBENTUK DIRI KITA. .
KISAH NABI ADAM JUGA KUNCI DALAM MEMAHAMI HIDUP KITA HARI INI. PABILA BAGINDA DIHIDUPKAN DI DUNIA  DAN DITAKDIR MENJADI KHALIFAH,BAGINDA DIAJARKAN DENGAN NAMA-NAMA SEGALA YANG ADA. SEGALANYA. LALU DENGAN PENGETAHUAN BAGINDA MULA MENCIPTA KEMAHIRAN DENGAN MENGAPLIKASI SEGALA PENGETAHUAN BERKENAAN. NAMUN BUKAN UNTUK ITU
BAGINDA DITUGASKAN UNTUK MENCARI SEMULA JALAN UNTUK PULANG SEMULA. KEMBALIKAN SEMULA DUNIA KEPADA BENTUKNYA YANG ASAL. SEBELUM BAGINDA DICIPTA TAMADUN KEHIDUPAN TELAH BERMULA DENGAN MAKHLUK JIN YANG MEMBAWA SIKAP YANG BENCI  PERATURAN DAN INGIN BEBAS TANPA SEMPADAN. LALU DISEBABKAN SIKAP MELAMPAUI BATAS,MAKA MEREKA MEMPORAK PERANDAKAN DUNIA.  LALU ALLAH DENGAN RAHMATNYA MENCIPAT SATU PROTOTAIP BARU YANG LEBIH BAIK DAN LEBIH SEMPURNA...
BERNAMA..
AL—INSAN...
MANUSIA...
IA DICIPTA DENGAN DUA SPESIMEN YAKNI ROH..
DAN JASAD..
TUGASAN ADAM ..MEMAKMURKAN SEMULA DUNIA YANG TELAH PORAK PERANDA SEBELUMNYA. DAN KEMBALIKAN IA KEPADA ASAL..
CARANYA..
KEMBALIKAN KESEIMBANGAN..
KEMBALIKAN SEMULA KEAMANAN..
MELALUI PERATURAN..
KERANA DUNIA PERLUKAN PERATURAN ...
AGAR IA KEMBALI KEPADA BENTUKNYA YANG ASAL..
PERATURAN INILAH YANG AKAN MENETAPKAN SEGALA STRUKTUR YANG ADA DAN WUJUD DI DUNIA INI.
PERATURANNYA ADALAH..
PERATURAN BAGAIMANA MAHU HIDUP DAN UNTUK APA KITA HIDUP..
MANUSIA SEBENARNYA-BENAR-BENAR-BENARNYA LEBIH MEMERLUKAN PERATURAN BERBANDING..NASI KANDAR DAN NASI AYAM..
PERSOALAN..
PERATURAN SIAPA...
SIAPA YANG MENANG AKAN  MENENTUKAN PERATURAN...
YANG KALAH AKAN MENGIKUT PERATURAN...
HANYA ALLAH YANG MENCIPTA MANUSIA MAKA PERATURAN DIALAH YANG LEBIH MULIA DAN UNGGUL UNTUK DILAKSANA UNTUK DIIKUTI..
BUKAN DENGAN HUKUM BERLANDASKAN LOGIKA DAN RASIONALITI..


UNFINISHED PYRAMID [Piramid tidak siap]
Sering di gambarkan pola kepada freemason, illuminati dan sebagainya. Piramid tidak siap ini memang tidak boleh disiapkan kerana bahagian teratas itu terasing dari bahagian bawahnya.
Piramid ini di gambarkan dalam dolar Amerika terletak di atas air yakni punca kehidupan. Terletak suatu piramid yang punyai mata di kenali sebagai EYES OF HORUS





EYES OF HORUS

Di kenali sebagai mata horus yang boleh pandang segala. HORUS adalah dewa bersimbol HELANG/GARUDA. Ia adalah dewa bahagian atas, langit, atau di lebih kompleks; 'di luar lingkungan'.
HORUS memerhati KEHIDUPAN. Bertanggungjawab akan kehidupan yang di lihatnya dari atas/luar/langit/ganjil.





CROP CIRCLE OUROBOROS DAN TORUS 2D

Gambar menunjukkan di tengahnya adalah Torus (tidak kisah dari sudut mana kerana torus lengkap adalah bersifat sfera, melingkungi, meliputi). Di 'atas'nya itu adalah Ouroboros, naga infiniti yang di bawanya kehidupan yang sentiasa hidup, di cipta mencipta dan mempunyai masa.
Kedua-duanya dalam 1 bulatan besar. Berhampiran dengannya, satu bulatan kecil sebagai titik yang 'di luar' dari kehidupan Ouroboros dan Lingkungan TORUS.

----------------------




Apa yang NUSANAGA mahu beritahu sebenarnya?
Torus adalah geometri yang menunjukkan ianya sentiasa ada bahkan telah di rekodkan dalam pelbagai ketamadunan. Begitu juga dengan Ouroboros.
Definisinya begini:-
Torus = gegelung tenaga yang sentiasa meliputi, tidak di ketahui tapi ia ada. Tiap TORUS pasti ada dua paksi, ke atas dan ke bawah. Ia membentuk Piramid atas dan piramid terbalik ke bawah. Dan kedua-duanya tidak akan lengkap kerana piramid ini memerlukan 1 MATA yang sama.
Lambang STAR OF DAVID menyaksikan kedua piramid bergabung serentak dan MATAnya adalah keseluruhan praimid itu sendiri. Begitu juga dengan PIRAMID TORUS.
Unfinished Pyramid memerlukan EYES OF HORUS untuk menyempurnakan pembinaannya.
MATA TORUS = MATA HORUS

Mata Horus/Torus adalah 'mata' suatu penyaksian kepada kehidupan (Horus dewa bertanggungjawab ke atas kehidupan). Maka, unfinished pyramid memerlukan MATA HORUS/PENYAKSI kepada circulation/putaran pergerakkan OUROBOROS/naga/ular abadi.

Unfinished pyramid mason adalah piramid yang menguasai rakyat bawahan. Bila tiba pada suatu tahap tertinggi, piramid itu akan terbalik dengan sendiri. Berpunca dari MATA PENYAKSIAN SAKSI KEHIDUPAN YANG ABADI (akhirat), maka piramid itu akan terbalik, bermula dari ELITE, ia akan merebak ke atas yakni golongan rakyat untuk menguasai kehidupan sebagaimana tiap seseorang itu hendakkan.

Pola kehidupan ini masih di dalam 1 pusingan infiniti (ouroboros). Di luar dari lingkungan ini, ada satu titik solid, penyaksi kepada suatu penyaksian.

Akhir kata,
artikel ini hanya untuk mereka yang faham. Andai yang faham memahami, pola perubahan sedang berubah. Obeboros tidak selamanya tetap pada satu titik. Piramid tidak siap itu kini hampir siap bila ia menyentuh mata horus/torus dan akan terbalikkan paksi yang sedia ada. Dari ketidakadilan kepada adil, ketidaksenangan kepada senang. Tapi, untuk capai itu, mata horus berada pada sang penyaksi saksian ini. Siapa menyaksi siapa? Pola perubahan bermula dari diri. QURAN ITU HEBAT BILA SI PEMBACA HEBAT, JIKA TIDAK, IA HANYA SEBUAH KITAB YANG USANG.

WASSALAM


nota:
1- UFO bukan saja mengunakan anti-graviti, tetapi juga pandai untuk memanipulasi vortex pada TORUS. Ia jadikan UFO itu mempunyai 2 hemisfera berlawan arah.
2- ARTIKEL INI SEBENARNYA BERKISAHKAN TENTANG MAKSUD SYAHADAH (SIMBOLIK) YANG SENTIASA DI BACA OLEH PEMBACA, TETAPI BERAPA RAMAI MEMAHAMI APA YANG DI BACANYA? KETAMADUNAN DAHULU TIDAK MENULIS SESUATU YANG DI FAHAMI MEREKA SEBAGAIMANA KITA PADA HARI INI. MEREKA MENULISNYA DALAM BENTUK DIAGRAM, PETA, LUKISAN DAN SEBAGAINYA.
3- Freemason dan seumpanya berkisarkan memanipulasi kehidupan atas kehendak mereka dalam memahami siapa diri mereka. Inilah yang di hapuskan dari 'hamba' mereka. Tapi, kawalan ini masih berlegar dalam pola pergerakkan dunia. Ia tidak akan kekal. Tiada yang kekal di dunia ini. Tapi, kewujudan dan penciptaan sentiasa kekal abadi. Itulah maksud torus di dalam ouroboros.

MEMPERMUDAHKAN KEFAHAMAN. 

Bagi ahli tetap Freemason dan Iluminati,mereka sentiasa tidak mahu dan tidak langsung ingin diketahui umum diri mereka adalah sebahagian daripada anggota pertubuhan gelap tersebut. Ingat-ingat baik..
Freemason,Iluminati mahupun zionis bukanlah  pertubuhan berdaftar dengan agensi pendaftaran negara,dengan yuran yang diwajibkan ke atas sebahagian ahli,menghantar laporan dan minit  mesyuarat agung tahunan setiap 3 tahun sekali,mengadakan majlis doa tahlil sempena hari sukan,bergaduh untuk membeli undi dalam pemilihan  dan sebagainya..
Ia tiada kaitan sama sekali..


Ia bukan persatuan pengakap atau kelab golf shah alam..
Ia hanyalah  gelaran dan nama yang diletakkan oleh sebilangan manusia yang mahu ia dikenali sebagai demikian. Hakikatnya nama sebenar atau nama original yang dimaksudkan bukan sebagaimana yang diketahui umum. Ahli zionis dan ahli freemason tidak mahu sama sekali nama atau identiti mereka didedahkan kepada umum. Dan bahkan mereka sendiri tidak mengetahui kelab yang disertai itu bernama Freemason atau Iluminati. 


SILA INGAT BAIK-BAIK..


Sehingga hari ini,mana-mana pihak yang membongkar konspirasi bukan bertujuan untuk mempromosi nama dan simbol freemason,iluminati etc..
Tetapi objektifnya adalah untuk mendedahkan kepada umum,terdapat satu gerakan bawah tanah,atau kerajaan di sisi gelap(tidak dilihat umum) yang sedang dan telah mempengaruhi hampir keseluruhan pola dan corak hidup masyarakat zaman berzaman. Hukum Pertama jangan langsung mempercayai media melainkan setelah anda menimbang setiap maklumat dan bahan yang disampaikan dengan neraca iman dan ketaqwaan yang sebenar-benarnya. Sila berfikir berlandaskan disiplin ilmu yang cermat tanpa didasari sikap terjah dan agresif.
Media adalah alat untuk mempengaruhi apa yang dilihat manusia,apa yang didengari ,apa yang diucapkan. Apa yang disumbat ke dalam fikiran manusia. Kesemua ramuan  diadun supaya ia mengikut kehendak pihak yang mengawal dunia. 


BOLEH FAHAM....

BAGUS....

SEKARANG ..

BOLEH BANGKIT.....


SALAM SEMUANYA....

Followers